آموزش و تحصیلات تکمیلی
 
قابل توجه دانشجویان محترم
بخشنامه شهریه بازگشت به تحصیل دانشجویان عدم مراجعه

1-    در طول دوره ای که دانشجو مراجعه نداشته است باید مرخصی تحصیلی با احتساب در سنوات و پرداخت شهریه ثابت ثبت شود.
2-    مقررات اخذ شهریه این دانشجویان به شرح جدول ذیل است.
 
مقطع تحصیلی
میزان هزینه
کارشناسی
50% شهریه ثابت بابت هر نیمسال تحصیلی که مراجعه نشده است.
کارشناسی ارشد
30% شهریه ثابت بابت هر نیمسال تحصیلی که مراجعه نشده است.
 
3-    دانشجویانی که جهت ثبت نام مراجعه ننموده اند ( اعم از عدم مراجعه، انصراف یا اخراج معرفی به نظام وظیفه ) می توانند از تسهیلات این بخشنامه استفاده نمایند.
4-    دانشجوی متقاضی بازگشت به تحصیل باید به ازای هر 15 واحد باقی مانده در مقطع کارشناسی و هر 8 واحد باقی مانده در مقطع کارشناسی ارشد حداقل یک نیمسال سنوات مجاز تحصیلی داشته باشد، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد شیوه آموزشی و پژوهشی برای اخذ و گذراندن درس پایان نامه حداقل باید یک نیمسال سنوات مجاز داشته باشند.
تبصره: دانشجویان مقطع کارشناسی که متقاضی اخذ مدرک کاردانی هستند( به شرط ارائه تعهد مبنی بر تقاضای بازگشت به تحصیل برای اخذ مدرک کاردانی ) برنامه درسی آنها بر اساس سقف واحدهای دوره کاردانی محاسبه می شود.
5-    بازگشت به تحصیل در طول تحصیل فقط برای یکبار، در اداره آموزش مرکز / واحد صورت می پذیرد.
تبصره: بازگشت به تحصیل بیش از یکبار در شورای آموزشی استان قابل طرح و تصمیم گیری می باشد.
6-    لغو عدم مراجعه تبعه غیر ایرانی برای حداکثر یک نیمسال با مقررات اعلام شده بلامانع است و چنانچه عدم مراجعه بیش از یک نیمسال تحصیلی باشد بازگشت به تحصیل آن با موافقت اداره کل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میسر خواهد بود.
7-    لغو عدم مراجعه دانشجویان مشمول خدمت  نظام وظیفه که تا قبل از اتمام سنوات مجاز دوره ، حداکثر تا دو نیمسال عدم مراجعه داشته باشند و اتمام واحدهای دوره در مدت مجاز میسر باشد،  شامل مقررات این دستور العمل می شود.
تبصره: دانشجویان مشمول خدمت نظام وظیفه در صورت عدم مراجعه بیش از دو نیمسال یا انصراف، پس از لغو معافیت تحصیلی از سوی مرکز محل تحصیل و تعیین تکلیف خدمت سربازی توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می توانند با ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از مقررات این دستور العمل استفاده نمایند.
8-    دانشجویانی که بدلیل ممانعت سازمان محل اشتغال در خواست انصراف نموده اند باید به همراه درخواست بازگشت به تحصیل، نامه موافقت از سازمان محل اشتغال را به دانشگاه ارائه نمایند.
9-    این مقررات برای دانشجویانی که از نیمسال اول 96-95 تقاضای بازگشت به تحصیل دارند قابل اجرا می باشد و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده ریاست محترم مرکز /واحد وجنابعالی خواهد بود.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر