1400/8/22 شنبه
رئیس دانشگاه پیام نور در نشست هم اندیشی روسای منطقه هفت و هشت:
رسالت دانشگاه پیام نور چند بعدی است/ تعریف ماموریت دوسویه برای دانشگاه پیام نور

.

رئیس دانشگاه پیام نور در نشست هم اندیشی روسای منطقه هفت و هشت:
رسالت دانشگاه پیام نور چند بعدی است/ تعریف ماموریت دوسویه برای دانشگاه پیام نور

.

رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه رسالت این دانشگاه فقط به یک بعد خلاصه نمی شود وشامل چند بعد است، اظهار داشت: ارائه خدمات آموزشی کیفی، گسترش دیپلماسی علمی در سطح دنیا، تقویت بخش پژوهش و کارآفرینی،بسترسازی برای ورود دانش آموختگان خلاق به بازار کار و تقویت نقش فرهنگی دانشگاه درجامعه مهم ترین رسالت های دانشگاه پیام نور هستند.
به گزارش روابط عمومی، دکتر ابراهیم تقی زاده در نشست هم اندیشی روسای منطقه هفت و هشت که به صورت ویدئوکنفرانس در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود:  شیوه آموزشی در دانشگاه پیام نور در حال حاضر ترکیبی است و خدمات آموزشی به صورت الکترونیکی و نیمه حضوری ارائه می شود اما با توجه به اینکه در حال حاضر ماموریت بسیاری از دانشگاه های حضوری نیز تغییر کرده و آنها خدمات آموزشی خود را در قالب الکترونیکی نیز ارائه می دهند، باید به دنبال تبیین ماموریت دوسویه برای دانشگاه پیام نور باشیم.
وی افزود: این دانشگاه می تواند برای دانشجویانی که متقاضی شیوه آموزشی حضوری هستند، خدمات حضوری و دانشجویانی که متقاضی شیوه الکترونیکی هستند، خدمات الکترونیکی ارائه دهد.
دکتر تقی زاده با اشاره به گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و اقبال عمومی داوطلبان جویای تحصیل به انتخاب این دانشگاه، اظهار داشت: حضور تعداد بسیاری از دانشجویان از اقصی نقاط کشور در دانشگاه پیام نور باعث افتخار این دانشگاه و مسئولیتی سنگین و خطیر است و دانشگاه باید با تدوین برنامه استراتژیک و تعیین درست ماموریت ها، پاسخگوی مناسب این اعتماد عمومی باشد .
وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور می تواند با راه اندازی رشته های میان رشته ای و متناسب با بافت هر منطقه، پاسخگوی نیاز دانشجویان و همچنین بازار کار باشد و روسای مناطق دانشگاه پیام نور باید نسبت به شناسایی این رشته ها اقدام کرده و پیشنهادهای خود را در این خصوص به معاونت آموزشی اعلام کنند.
وی بار دیگر با معتبر دانستن مدرک دانشگاه پیام نور اظهار داشت: شیوه آموزشی در دانشگاه پیام نور استاندارد وکیفی است و این موضوع از پذیرش دانش آموختگان این دانشگاه در کنکورهای سراسری مقاطع تحصیلات تکمیلی کاملا مشهود و قابل استناد است.
دکتر تقی زاده همچنین به ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایطی که کل کشور با چالش های اقتصادی روبه روست ، دانشگاه پیام نور نیز که بخشی از هزینه های خود را از محل شهریه دانشجویان و درآمدهای اختصاصی تامین می کند، دستخوش این چالش شده است که قطعا این وضعیت پایدار نخواهد بودو با توجه به ظرفیت هایی که دانشگاه در حوزه بین الملل ،انتشارات، دوره های آموزش های آزاد و تفاهم نامه های همکاری مشترک با دیگر ارگان ها دارد می تواند با جذب دانشجوی خارجی و تدوین محتوای مناسب درآمدهای اختصاصی خود را افزایش دهد.
وی از روسای مراکزاستانهای مرزنشین خواست از این ظرفیت و پتانسیل برای جذب دانشجویان خارجی و دانشجویان ایرانی مقیم خارج استفاده کنند و با ترجمه دروس دانشگاه گامی مثبت در جهت درآمدزایی بیشتر بردارند.
رئیس دانشگاه پیام نور از تشکیل هسته های مشورتی در بخش های مختلف دانشگاه و همچنین استانها خبر داد و اظهار داشت: مدیریت دانشگاه از تمامی پیشنهادهای زیرمجموعه خود به دلیل اینکه در بطن کار بوده و چالش های موجود را درک کرده اند، برای پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه استقبال می کند.

 



 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر